فرهنگی: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برای برگزاری چهارمین جشنواره بین المللی شعر رضوی (ترکی آذری) فراخوان داد.
به گزارش خبرگزاری شبستان از استان آذربایجان غربی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در راستای برنامه های هفتمین جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، برای برگزاری چهارمین جشنواره بین المللی شعر رضوی (ترکی آذری) فراخوان داد.
این اداره کل در نظر دارد به مناسبت میلاد با سعادت عالم آل محمد(ص)حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه (س)و همزمان با دهه کرامت و با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا(ع) و گرامیداشت تولید کنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره ، شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار گسترده تر این آثار چهارمین جشنواره بین المللی شعر رضوی (ترکی آذری) را برگزار کند.

در فراخوان چهارمین جشنواره بین المللی شعر رضوی (ترکی آذری) آمده است:
آنگاه که شمس الشموس آسمان ولایت از مغرب ایران اسلامی طلوع کرد، دشمنان خاندان نبوی (ص) و خلفای کوردل عباسی خواستند با تحمیل ولایتعهدی جعلی حاکمان جور ، ابتدا پروانگان شیفته رااز پیرامون آن نور مشعشع الهی پراکنده سازند سپس با به شهادت رساندن آن امام همام ، برای همیشه نور ولایت را در این سرزمین عشق و ولا خاموش کنند و آن را از ارادت و محبت خاندان پیامبر اکرم (ص) خالی گردانند. اما زهی خیال باطل، که خراسان، این شرقی ترین سرزمین ایران، به مطلع الفجر همیشه آن خورشید بی غروب، علی بن موسی الرضا " علیه السلام" تبدیل شد و انوار تابناک او تا اینک که بیش از هزار و دویست سال از مطلع اولین می گذرد، همیشه تاریخ ایران زمین رادر هاله زیبای انوار مستمر خویش ، در برگرفته و عطر و بوی دل انگیز عشق خاندان وحی را، در سراسر این خاک مقدس پراکنده است و به پشتوانه همین فرهنگ رضوی و عشق ائمه اطهار است که بنا به فرمایش حضرت رسول اکرم ( ص) خطاب به اعراب :(ان هولاء الایرانیین سیضربونکم علی الاحتفاظ بهذا الذین کما ضربتموکم علی دخول فیه )
ورق برگشته است و اینک این ایرانیانند که جهانیان را به شناخت واقعی دین خدا و اطاعت عملی از رسول خدا و خاندان طاهرینش فرا می خوانند و پرچمداران حقیقی اسلام ناب محمدی (ص) در جهان معاصرند .
در راستای عمل به چنین رسالتی است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ،‌همسو و همزمان با جشنواره های تخصصی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در سراسر کشور ، چهارمین جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی آذری را ، با شرکت شاعران ترک زبان سراسر کشور و کشورهای روسیه – هندوستان – آسیای میانه و اروپا برگزار می نماید .
اضافه می شود موضوع آثار ارسالی در بخش مسابقه منحصراً مربوط به شرح فضایل مناقب سیره آثار و احوال حضرت امام رضا (ع) و خواهر مکرمه شان حضرت معصومه سلام الله علیها باشد و موضوع ارسالی بخش جنبی نیز می تواند :اصلاح الگوی مصرف و همچنین شرح فضایل، مناقب، سیره، آثار و احوال حضرت رسول اکرم (ص) و حضرت زهرا سلام الله علیها وائمه اطهار علیهم السلام باشد.
بر اساس این گزارش، تعداد اشعار ارسالی از هر شاعر حداکثر 5 اثر و فقط به زبان ترکی – آذری باشد، اشعار بایستی با الفبای فارسی یا لاتین و تایپ شده باشند و همچنین شاعران مقیم خارج از کشور نیز می توانند آثار خود را به همراه تقاضای شرکت به رایزنی های فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران حداکثر تا تاریخ 6 سپتامبر 2009 تحویل نموده یا بطور مستقیم طبق مهلت مندرج در فراخوان به آدرس دبیرخانه ارسال دارند .
علاقمندان تا سی و یکم شهریور ماه فرصت دارند آثار خود را به نشانی ارومیه – بلوار ارشاد – روبروی بیمارستان امام خمینی (ره) – دبیرخانه دائمی چهارمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبانهای آذری – ترکی ارسال کنند همچنین شماره تلفن20- 3445018 برای پاسخگویی به سوالات در نظر گرفته شده است.
چهارمین جشنواره بین المللی شعر رضوی (ترکی آذری) 4 و 5 آبان 1388 مطابق با 27 اکتبر 2009 در تالار شمس مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه برگزار می شود.




برچسب ها : خبرلر  ,