مسئول کانون مداحان تبریز گفت: خانه مداحان با حمایت استانداری در تبریز راه اندازی می شود. به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، نشست مطبوعاتی مسئول کانون مداحان تبریز امروز 19 بهمن در سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد. مهدی خادم آذریان با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی تبلیغات اسلامی استان در رابطه با مداحان گفت: تاکنون شش دوره آموزشی با سه محور آموزش قرآن، تاریخ ائمه و شیعه همچنین اصول و هنر مداحی با حضور بیش از یکصد نفر مداح در هر دوره آموزشی برگزار شده است.
خادم آذریان از ساماندهی بانوان مداح در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تاکنون 160نفراز بانوان مداح در این دوره ها ثبت نام و با برنامه ریزی انجام گرفته، این مداحان آموزش های لازم را برای حضور در مجالس زنانه کسب و فعالیت آنان منوط به داشتن مجوزهای سازمان تبلیغات اسلامی می شود.
وی از دیگر اقدامات انجام شده توسط کانون مداحان اداره کل تبلیغات اسلامی استان، به ساماندهی مداحان مجالس ترحیم نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با همکاری این کانون ، اصول مجلس گردانی به مداحان آموزش داده شده و در مجموع نتیجه این اقدامات شکل گیری بانک اطلاعات جامع از وضع موجود مداحان آذربایجان شرقی است.
خادم آذریان درباره بیمه مداحان استان نیز گفت: تاکنون 80 نفر از آذربایجان شرقی توسط بنیاد دعبل خزاعی بیمه شده و کارت بیمه تکمیلی دریافت کرده اند و هم اکنون پرونده 620نفر نیز تکمیل و در نوبت بیمه شدن قرار دارند.
وی افزود: حدود یک هزار و 350 پرونده نیز تشکیل و آماده ارسال به این بنیاد می باشد. عضو کانون مداحان استان با اشاره به اقدامات انجام گرفته درراستای تجلیل از مداحان گفت: تاکنون 10مورد تجلیل از پیشکسوتان و پیرغلامان مداحی داشته ایم و قرار بر این است تا از نوجوانان وجوانان مداح نیز تجلیل به عمل آید. خادم آذریان تشکیل خانه مداحان ازسوی استاندار آذربایجان شرقی را اقدامی مبارک برای گردهمایی مداحان در محافل ادبی و تخصصی دانست و افزود: به زودی این خانه در تبریز افتتاح می شود و برنامه های متنوعی برای مداحان استان از طریق آن ارایه می شود.
http://www.shabestan.ir/newsdetail.asp?newsid=88111914293914&code=51





برچسب ها : خبرلر  ,