سایت دنیز نیوز: حاج علمدار ماهر شاعر فرهیخته اهل بیت (ع) و ادیب برجسته آذربایجانی صبح امروز (جمعه 2 اسفند 92) در باکو درگذشت.
به گزارش خبرنگار سایت دنیزنیوز، حاج علمدار قلی­اف مشهور و متخلص به «ماهر» شاعر فرهیخته اهل بیت (ع) و ادیب برجسته و سرشناس آذربایجانی در پی یک بیماری طولانی، صبح امروز جمعه در باکو درگذشت و در آرامگاه عمومی امامزاده «رحیمه خاتون» نارداران به خاک سپرده شد.
حاج علمدار ماهر در سال 1950 در قصبه «نارداران» - 20 کیلو متری شمال باکو، که در دینداری و تشیع مشهور و زادگاه عالمان و شاعران و هنرمندان بلندآوازه است، به دنیا آمد. او از شاعران غزلسرا و متعهد و دیندار آذربایجان بود و با شاعران ایرانی هم ارتباط دوستانه و صمیمی داشت و در همایش­ها و جشنواره­های ادبی متعددی در طول ده سال در ایران شرکت می­کرد از جمله نخستین همایش شعر طنز تبریز در سال 1383، جشنواره شعر نبوی (مشهد 1385)، همایش فضولی­شناسی در ارومیه (1386)، چهار دوره جشنواره شعر رضوی در ارومیه و... حاج علمدار ماهر چندین دوره هم داور جشنواره شعر ترکی رضوی در ارومیه بود. از این شاعر فرزانه، علاوه بر دیوان اشعارش، چندین کتاب در زمینه شعر و ادب گدشته و حال آدربایجان، به جا مانده که شرح غزلیات حکیم فضولی بغدادی در 3 جلد مهم­ترین آنهاست.
منبع: دنیزنیوز   Dniznews.ir





برچسب ها : خبرلر  ,  حاج ماهر علمدار  ,