سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اداره کل تبلیغات اسلامی استان با هدف نشر و ترویج پیام عاشورا با رویکردهای هنری از طریق ابزار شعر نثر ادبی مدیحه سرایی و نیز شناسایی آسیب های مراسمات سوگواری و مذهبی اقدام به برگزاری کنگره شعر عاشورایی می نماید.

از کلیه شاعران واساتید استانهای شمالغرب کشور (آذربایجان شرقی ، آْذربایجان غربی ، اردبیل و زنجان ) در زمینه های شعر و نثر ادبی با موضوعات مقتل ، مدیحه ، پیام های عاشورایی و عدالت طلبی و مقاله نویسی با موضوعات آثار و برکات قیام عاشورا ، بایسته های مداحی ، آسیب شناسی مراسم مذهبی و سوگواری ، ویژه گیهای شعر آیینی آذربایجان دعوت بعمل می آورد .

آخرین مهلت ارسال آثار : 1388/09/05

آدرس دبیرخانه جهت ارسال آثار :

تبریز ، میدان دانشسرا ، اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجانشرقی
ادامه مطلب...



برچسب ها : خبرلر  , 
      

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری کنگره شعر عاشورایی استان در 18 آذر ماه سالجاری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، حجت الاسلام احمد حمیدی در جلسه کنگره شعر عاشورایی که با حضور کارشناسان و تنی چند از مداحان برجسته استان در محل اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد، به تشریح کلیات طرح و وظایف مجری، همچنین نحوه برگزاری کنگره پرداخته ان را در چارچوب فرهنگ سازی دینی و لبیک گویی به منویات مقام معظم رهبری دانست.
وی همچنین ضمن تأکید بر اهمیت تهیه نوحه های کف دستی از اشعار شعرای برجسته استان و شمالغرب کشور برای استفاده مداحان و استناد به اشعار دارای سندیت تاریخی و مطابق با شأن و مقام ائمه معصومین (ع) چنین فعالیتهای فرهنگی در سطح استان را موجب بالا رفتن انگیزه خلق آثار هنری مرتبط با نهضت عاشورا و سایر مناسبتهای دینی مرتبط عنوان کرد.
لازم به ذکر است: کنگره شعر عاشورایی استان از شعرای استانهای آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان نیز دعوت به همکاری نموده شرایط شرکت در این کنگره را به شرح ذیل اعلام کرد: این کنگره در دو بخش شعر و نثر ادبی شامل مقتل، مدیحه، پیام های عاشورایی، عدالت طلبی، رویدادها و سیر تاریخی قیام و سایر موضوعات مرتبط می باشد در بخش مقالات نیز آثار و برکات قیام عاشورا، درس های عاشورا، بایسته های مداحی، شئون مناسبت ها و اسیب شناسی مراسم مذهبی، ولایت پذیری و یاران سید الشهدا (ع) مورد پذیرش قرار می گیرند.
ضروری است تا آثار ارسالی تایپ شده و همراه با مشخصات کامل صاحب اثر بوده و آثار ارسالی مسبوق به چاپ و یا ارائه شده در سایر کنگره های شعر عاشورایی نباشد، همچینین ذکر منابع استنادی در مقالات الزامی است، اشعار ارسالی حداقل در 15 بیت و حداکثر 30 بیت باشد، همچنین مقالات حداکثر در 7 صفحه و نثر ادبی در 2 صفحه ارسال گردد.
گفتنی است: آخرین مهلت ارسال آثار پنجم آذر ماه و زمان برپایی کنگره 18 آذر ماه سالجاری خواهد بود و علاقمندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه کنگره واقع در تبریز، میدان دانشسرا، اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی به کد پستی 513698851 ارسال نمایند.
http://www.tebyan-tabriz.ir/farsi/?pageid=993&type=news&id=3028





برچسب ها : خبرلر  , 
      

چهارمین جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی – آذری با معرفی آثار برتر در ارومیه به کار خود پایان داد. در این جشنواره از460 اثر ارسالی به دبیرخانه 400 اثر از شاعران ایران و 60 اثر مربوط به شاعران خارجی بود و در پایان از 8 اثر برگزیده با اهدا لوح و جایزه قدردانی شد. سعید سلیمانپور، صالح سجادی،حمید واحدی واحد افخمی نیا و اکبر شفیعی ازاستانهای آذربایجان غربی و شرقی به ترتیب بعنوان نفرات برگزیده این جشنواره در بخش داخلی معرفی شدند.
همچنین واله موسی اف ، کامل باقر اف و الناز حسن آوا نیز هر سه از جمهوری آذربایجان غربی شاعران خارجی برتر این جشنواره شناخته شدند.
آقای غفاری آذر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: در این جشنواره 121 شاعر داخلی و خارجی از کشورهای ترکیه ، آلمان ، جمهوری آذربایجان غربی – عراق و ایران در دو روز برگزاری این جشنواره 40 شاعر آثار خود را قرائت کردند.
برگزاری نمایشگاه عکس – حضور شاعران و قرائت شعر در مدارس استان و برگزاری مراسم جشن برای استقبال از میلاد امام رضا ( ع ) از برنامه های جنبی این جشنواره بود.
http://www.iribnews.ir/default.aspx?Page=VmkNews&ID=V581572





برچسب ها : خبرلر  ,