جامعه ادبی نیر در تاریخ 92/4/15 با استاد دکتر مجاهدی (پروانه) دیدار کرد. در این نسشت که در فضای بسیار صمیمی و معنوی، با محوریت شعر توحیدی صورت گرفت، ابتدا حجت الاسلام سید بشیر حسینی، دبیر جامعه ادبی نیر به بیان فعالیت ها و عملکرد جامعه ادبی پرداختند، و توضیحاتی در رابطه با گونه های شعر آئینی که به شعر ماورایی، رهایی و ولایی تقسیم می شود و شعر توحیدی شعبه ای از شعر ماورایی است، ارائه دادند.

در ادامه تعدادی از اعضای جامعه ادبی، آقایان مهدی فعال، صالح صالحی، علیرضا حضرتی و استاد سید علی اصغر موسوی به شعر خوانی با موضوع شعر توحیدی پرداختند، بررسی سیر تاریخی شعر توحیدی و مناجات در شعر آذری، عنوان مبحثی بود که آقای احمد رنجبری حیدرباغی ارائه کردند.

در خاتمه نشست، استاد مجاهدی با ابراز خرسندی از دیدار با جامعه ادبی نیر و بیان اهمیت شعر توحیدی و شعر آئینی به مقوله آموزش و پژوهش برای شعرای جوان در زمینه شعر آئینی اشاره کرده، تاکید بر آسیب شناسی شعر آئینی و جلوگیری از بروز برخی معضلها مانند غلو در شعر آئینی داشتند، ایشان راهکار حل معضلات شعر آئینی را نظارت، آموزش و تحقیقات میدانی دانستند و بر این محور به بیان مباحثی پرداختند، استاد در خاتمه بحث با ایراد سروده‌های خویش حضار را مستفید نمودند.

پایان مجلس با مناجات خوانی مداح اهل بیت آقای شیرمحمدی، حال و هوای روحانی و معنوی به خود گرفت.

http://nayyer.mihanblog.com/post/66





برچسب ها : خبرلر  ,  شعر توحیدی  ,