سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برای پنجمین جشنواره بین المللی شعر رضوی فراخوان داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی،به مناسبت میلاد با سعادت عالم آل محمد(ص) حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) و همزمان با دهه کرامت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، پنجمین جشنواره بین المللی شعر رضوی با اهداف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی ، گسترش فعالیت های فرهنگی هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا (ع)، گرامیداشت تولید کنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده این آثار برگزار می‏نماید.
ادامه مطلب...



برچسب ها : خبرلر  , 
      

شاعران مرثیه‌سرا و مداحان اردبیلی قرن‌هاست که با سروده‌ها و نوای توحیدی خود خاطره عاشورا را زنده نگهداشته‌اند و مناقب و مصایب ائمه اطهار(ع) را در اذهان به تصویر کشیده‌اند. به گزارش خیمه، به نوشته مورخان معتبر، مردم اردبیل به عنوان یکی از پیشگامان پذیرش دین اسلام، به خاندان عصمت و طهارت(ع) عشق ورزیده و ادیبان خوش قریحه منطقه از آن زمان مصائب چهارده معصوم (ع) را به نظم و نثر کشیده‌اند.
به دلیل از بین رفتن اسناد و مدارک، اولین شاعر مرثیه‌سرای اردبیلی را نمی‌توان شناسایی کرد، اما به نوشته برخی تذکره‌نامه‌ها در عصر صفویه شاعران مرثیه‌پرداز فراوانی از این دیار بر ادبیات عاشورا گام نهاده‌اند. شهر اردبیل نزدیک به 200 سال مرکز تجمع و حضور عارفان و شاعران پرآوازه بوده و به همین دلیل «دارالارشاد» و زمانی هم «دارالامان» لقب گرفته است.
ادامه مطلب...



برچسب ها : مقاله‏لر  , 
      

ای قلم سؤزلرینده اثر یوخ
آشنادن منه بیر خبر یوخ

گلدی بو جمعه‌ده گئتدی آللاه
فاطمه یوسفیندن خبر یوخ
یاندی پروانه‌لر شمعی سؤندی
آیریلیقدان اورک قانه دؤندی
شانیده رتبه‌ده بی‌بدلسن
هر گؤزلدن آقا سن گؤزلسن
ادامه مطلب...



برچسب ها : امام زمان  ,  شعر ترکی  ,  مهدویت  ,