سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خبرگزاری موج - مدیر کل ارشاد اردبیل گفت: در راستای تکریم مفاخر و چهره های ماندگار دارالارشاد و دارالامان اردبیل و نکوداشت تلاشهای علمی و ادبی، همایش نکوداشت استاد عسگر شاهی اردبیلی ؛ شاعر و ادیب توانای این شهر طی روزهای 20 و 21 خرداد امسال برگزار می شود .
به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، منصور شرفی با اعلام این خبر گفت: پذیرش آثار این همایش در قالب مقاله است والبته علاقمندان می توانند اشعار، خاطره و عکس های احتمالی مرتبط با موضوع همایش را نیز جهت چاپ در یادنامه همایش به دبیرخانه ارسال کنند.
شرفی با اشاره به محورهای مقاله خاطر نشان کرد : شاعران و ادیبان جهت شرکت در این همایش باید آثار خودرا با موضوعات ذیل به دبیر خانه ارسال کنند ؛مضامین عرفانی در آثار استاد شاهی، مضامین اجتماعی در مراثی استاد شاهی، استاد شاهی و مکتب مرثیه اردبیل، جایگاه استاد شاهی در مرثیه آذربایجان، ویژگیهای زبانی اشعار استاد شاهی، بدایع و نو آوری های استاد شاهی در مرثیه و "نگاهی به آثار استاد شاهی: 1- تا قاف اندیشه 2- شرح دیوان فضولی ".
دبیر همایش نکوداشت استاد شاهی در پایان از عموم علاقمندان، شاعران و نویسندگان و منتقدان ادبی خواست،آثار خود را در قالب مقاله تا پنجم خرداد ماه به دبیرخانه همایش (اردبیل / خیابان شهید مطهری /اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ) ارسال نمایند.
این کنگره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت متبوع و شورای فرهنگ عمومی برگزار خواهد شد.





برچسب ها : خبرلر  , 
      

اشاره: این مقاله در تاریخ 16/01/1391 در نشریه دنیز در ارومیه به چاپ رسیده است.
 احمد رنجبری حیدرباغی
heydarbaqi@yahoo.com
قال الرضا (ع):
«و قبرٍ بطوس یا لها من مصیبةٍ
اَلَحَّتْ علی الاْحشاء بالزفراتِ
الی الحشرِ حتّی یبعثُ الله قائماً
یُفَرَّجُ عنّا الهَمَّ و الکرباتِ»[1]
«ای فاطمه! و قبر یکی از فرزندانت در طوس است وای از این مصیبت! غصه‌ها و غم‌ها فشار آورده است به احشاء و اعضای صاحب آن قبر، تا آن زمان که خداوند قائم آل محمد (ع) را برانگیزد و او غصه‌های ما را از میان ببرد.»
***
حرم مطهر امام رضا (ع) در طول زمان، رخدادهاى تلخ و شیرین فراوانى را شاهد بوده است. این بناى بزرگ مذهبى، رنج‌ها و گوارایى‌هاى بسیارى را چشیده تا به وضعیت کنونى خود رسیده است. یکى از مهمترین حوادثى که حرم مطهر رضوی، شاهد آن بوده، واقعه معروف به «توپ‌بندى گنبد مطهر» است. این جریان در روز نهم فروردین 1291ش (نهم ربیع‏الثانی 1330ق برابر با 29 مارس 1912م) اتفاق افتاد. از آن روز تا روز نهم فروردین امسال، صد سال شمسی از این واقعه دهشتناک می‌گذرد. شایسته بود در این باره مقالات و کتب مختلف و گوناگونی به چاپ برسد و اطلاع‌رسانی شایسته و به هنگام صورت بگیرد.
ادامه مطلب...


      

قوشار: حجت الاسلام سید بشیر حسینی
درگه خالق سبحاندی علی نین قاپیسی
مأمن سائل و سلطاندی علی نین قاپیسی
چون علی ناطق قرآندی دئسم واردی یری
جلد و شیرازه ی قرآندی علی نین قاپیسی
کیم بهشت ایسته سه دووسین بوصفالی قاپینی
چون درِ روضه ی رضواندی علی نین قاپیسی
حیف اولا ساخلامادی حرمتینی بیر عدّه
ظلمیلن اود دوتوپ اودلاندی علی نین قاپیسی
شعله سیندن آلشوب بال و پر پروانه
ائله بیل شمع شبستاندی علی نین قاپیسی
در و دیوار آراسیندا گل جنّت یاندی
یان دیلیم یان نجه کی یاندی علی نین قاپیسی
یا رسول الله اؤزون عترتیوه خاطر گل
قانیله گور نجه الواندی علی نین قاپیسی
نوک مسمار باتوبدور قیزیوین سینه سینه
سر بسر قانیله غلطاندی علی نین قاپیسی
اولمادی فاطمه نین حالینه بیر کیمسه یانان
حالینه بیرجه فقط یاندی علی نین قاپیسی